Változás bejelentés
Az ingatlan használatára vonatkozó jogosultság megszerzését, illetve megszűnését követően 15 napon belül a Területi Szolgáltatónak bejelenteni az igénybevételi kötelezettség keletkezését vagy megszűnését az ezeket bizonyító okiratok másolatának bemutatásával.
Az Ingatlanhasználó személyében bekövetkező változás tényét a korábbi és az új Ingatlanhasználó is köteles személyesen (Ügyfélszolgálati Iroda- 6720 Szeged, Stefánia 6.) vagy Elektronikus (hulladek@szegedihulladek.hu) /postai úton (6728 Szeged, Városgazda utca 4.) bejelenteni.
Az új ingatlanokra vonatkozó igénybejelentés csak és kizárólag személyesen intézhető.
Az új Ingatlanhasználó közszolgáltatási díj fizetési kötelezettségének kezdeti dátuma az ingatlan birtokátruházásának napja.
Tulajdonosváltozás nélkül a használati viszonyokban bekövetkező változást (pl bérlő személyének megváltozása) a Tulajdonos és az új Ingatlanhasználó köteles bejelenteni.
A bejelentés késedelmes teljesítése esetén a késedelemmel érintett időszakra kisebb edényzet igénylése nem vehető figyelembe, az új Ingatlanhasználó részére a díj minimálisan 120 l-es edény ürítésének megfelelő díjjal kerül kiszámlázásra és a számla erre figyelemmel kerül módosításra. Kisebb edényzet igénybevételére – annak feltételeinek igazolásával – kizárólag az új Ingatlanhasználó kérelme alapján van lehetőség a megfelelő kötelezettségvállalásokkal.
Bejelentés elmaradása vagy késedelmes bejelentés esetén, ha az adatváltozás a mulasztás vagy késedelem miatt a változás napját követő esedékes törvényi adatszolgáltatás során nem vezethető fel – az új Ingatlanhasználó köteles megtéríteni a Területi Szolgáltató részére a módosítással járó többlet adminisztrációs költséget eljárási díjként.
A korábbi Ingatlanhasználó elhalálozása, vagy tartós akadályoztatása esetén – e tény megfelelő igazolása mellett – a változás bejelentési kötelezettség az új Ingatlanhasználót terheli. Amennyiben az Ingatlanhasználó személye nem állapítható meg, az ingatlan használójának az ingatlan tulajdonosát/tulajdonosait/örököseit kell tekinteni.
A változás személyes bejelentéséhez a személyi okmányok, a változást igazoló dokumentumok bemutatása szükséges.
Elektronikus vagy postai ügyintézéshez szíveskedjenek kitölteni a letölthető nyomtatványok között megtalálható Változásbejelentő lapot. (A kitöltendő bejelentő lapot ide kattintva tudja letölteni.)
Amennyiben Ön társasházban, lakásszövetkezetben vásárolt (bérelt) lakást, a lakóváltozás tényét csak és kizárólag abban az esetben kell bejelentenie, amennyiben egyéni előfizetőként van az adott ingatlan nyilvántartva és nem a közös költség részeként kerül kiszámlázásra a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj.
A szállító járműhöz alkalmazható MSZ EN szabványos, megfelelő minőségű tárolóedényzet van lehetőségük megvásárolni Társaságunknál, a Szeged Városgazda utca 4. alatti telephelyen.