Változás bejelentés
Az ingatlan használatára vonatkozó jogosultság megszerzését, illetve megszűnését követően 15 napon belül a Területi Szolgáltatónak bejelenteni az igénybevételi kötelezettség keletkezését vagy megszűnését az ezeket bizonyító okiratok másolatának bemutatásával.
Az Ingatlanhasználó személyében bekövetkező változás tényét a korábbi és az új Ingatlanhasználó is köteles személyesen (Ügyfélszolgálati Iroda- 6720 Szeged, Stefánia 6.) vagy Elektronikus (hulladek@szegedihulladek.hu) /postai úton (6728 Szeged, Városgazda utca 4.) bejelenteni.
Az új Ingatlanhasználó közszolgáltatási díj fizetési kötelezettségének kezdeti dátuma az ingatlan birtokátruházásának napja.
Tulajdonosváltozás nélkül a használati viszonyokban bekövetkező változást (pl bérlő személyének megváltozása) a Tulajdonos és az új Ingatlanhasználó köteles bejelenteni.
A bejelentés késedelmes teljesítése esetén a késedelemmel érintett időszakra kisebb edényzet igénylése nem vehető figyelembe, az új Ingatlanhasználó részére a díj minimálisan 120 l-es edény ürítésének megfelelő díjjal kerül kiszámlázásra és a számla erre figyelemmel kerül módosításra. Kisebb edényzet igénybevételére – annak feltételeinek igazolásával – kizárólag az új Ingatlanhasználó kérelme alapján van lehetőség a megfelelő kötelezettségvállalásokkal.
Bejelentés elmaradása vagy késedelmes bejelentés esetén, ha az adatváltozás a mulasztás vagy késedelem miatt a változás napját követő esedékes törvényi adatszolgáltatás során nem vezethető fel – az új Ingatlanhasználó köteles megtéríteni a Területi Szolgáltató részére a módosítással járó többlet adminisztrációs költséget eljárási díjként.
A korábbi Ingatlanhasználó elhalálozása, vagy tartós akadályoztatása esetén – e tény megfelelő igazolása mellett – a változás bejelentési kötelezettség az új Ingatlanhasználót terheli. Amennyiben az Ingatlanhasználó személye nem állapítható meg, az ingatlan használójának az ingatlan tulajdonosát/tulajdonosait/örököseit kell tekinteni.
A változás személyes bejelentéséhez a személyi okmányok, a változást igazoló dokumentumok bemutatása szükséges.
Elektronikus vagy postai ügyintézéshez szíveskedjenek kitölteni a letölthető nyomtatványok között megtalálható Változásbejelentő lapot. (A kitöltendő bejelentő lapot ide kattintva tudja letölteni.)
Amennyiben Ön társasházban, lakásszövetkezetben vásárolt (bérelt) lakást, a lakóváltozás tényét csak és kizárólag abban az esetben kell bejelentenie, amennyiben egyéni előfizetőként van az adott ingatlan nyilvántartva és nem a közös költség részeként kerül kiszámlázásra a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj.
A szállító járműhöz alkalmazható MSZ EN szabványos, megfelelő minőségű tárolóedényzet van lehetőségük megvásárolni Társaságunknál, a Szeged Városgazda utca 4. alatti telephelyen.