Lomtalanítás
Tisztelt Ügyfelünk!
A házhoz menő lomtalanítás szabályai, igénybevételének feltételei:
A Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft., mint Területi Szolgáltató anem veszélyes háztartási hulladék részét képező lomhulladék szervezett összegyűjtéséről, elszállításáról a szolgáltatásba bevont területen évente egy alkalommal házhoz menő lomtalanítás keretében gondoskodik.
A házhoz menő lomtalanítást csak a nyilvántartásban szereplő, aktív – szünetelteltetési kedvezményben nem részesített- díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók vehetik igénybe térítésmentesen. A házhoz menő lomtalanítás az évente egy alkalmat meghaladó igénybevétel esetén térítésköteles.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy szolgáltatásunk (Szegeden kívül) az alábbi településeken vehető igénybe: Algyő, Baks, Deszk, Dóc, Kiszombor, Ópusztaszer, Röszke, Sándorfalva, Szatymaz bel-és külterület, Tiszasziget, Újszentiván.
A házhoz menő lomtalanítási igényét az alábbiak szerint jelentheti be:
Telefonon: 06-80 180-480 zöldszámon
hétfő, kedd, szerda, csütörtök: 8.00-15.00; péntek: 8.00-13.00
Elektronikusan: az oldal alján található „Lomtalanítási igény bejelentő” nyomtatvány lomtalanitas@szegedihulladek.hu e-mail címre történő elküldésével.
Személyesen: a Szeged, Stefánia 6. szám alatti ügyfélszolgálati irodánkban nyitvatartási időben.
Elektronikus úton, illetve személyesen bejelentett lomtalanítási igényével kapcsolatban, munkatársunk 10 munkanapon belül visszahívja Önt, adat, és időpontegyeztetés céljából.
Az igénybejelentéshez az alábbi adatokra lesz szükségünk:
ügyfélazonosító szám (amelyet megtalál az MOHU MOL Zrt-től kapott számlája harmadik oldalán), telefonszám, lomtalanítási igényre vonatkozó ingatlan címe.
Kérjük szíveskedjenek a lomtalanításra vonatkozó kérelem bejelentése előtt felmérni a kihelyezésre szánt lom összetételét, mennyiségét, valaminta nagyobb (pl.: bútor) méretű tárgyak kihelyezését feltétlenül jelezzék munkatársunknak.
A házhoz menő lomtalanítás lebonyolításának menete:
Területi Szolgáltató az ingatlanhasználó bejelentése alapján, előre egyeztetett időpontban a bejelentő által megadott címre érkezve végzi. A megrendelés feltétele, hogy az ingatlanhasználó az egyeztetett időpontot a Területi Szolgáltató részére visszaigazolja, ennek hiányában a lomtalanításra nem kerül sor. Az ingatlanhasználó hibájából meghiúsult lomtalanítás esetén a szolgáltatás elvégzettnek minősül, további lomtalanítás csak térítés ellenében igényelhető.
A lomtalanítás során kihelyezett Lomhulladék nem akadályozhatja a jármű- és gyalogos forgalmat és elhelyezése egyébként nem járhat baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.
Amennyiben a lomtalanítás időpontjában változás várható a Területi Szolgáltató előzetesen telefonon értesíti a bejelentőt.
A lomtalanítás során kihelyezhető hulladékok módja és azok elszállításának feltétele:
Magánház esetén:
- az ingatlanhasználónak a helyszínen gondoskodnia kell a lomhulladék Területi Szolgáltatónak történő átadásáról,
- az átadni kívánt lomhulladékot a lomtalanítás időpontját megelőző este, vagy aznap reggel szükséges kihelyezni, oly módon, hogy a hulladék a célgéppel megközelíthető legyen és ne akadályozza a gyalogos, -valamint a gépjárműforgalmat,
- a lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, dobozolva adható áta Területi Szolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladékot a szolgáltató csak külön díjfizetés ellenében köteles elszállítani!
- a lomtalanítás lebonyolítását követően az ingatlanhasználónak a lomhulladékTerületi Szolgáltató általi átvételét aláírásával igazolnia kell
Amennyiben a házhoz menő lomtalanítást megrendelő ingatlanhasználó a lomtalanítás időpontjában kötelezettségeinek nem tud eleget tenni, úgy köteles a képviseletéről gondoskodni. Ennek hiányában az átadni kívánt lomhulladék elszállítására a Területi Szolgáltató nem köteles.
Társasházi lomtalanítás menete:
A szolgáltatásba bevont Társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a Területi Szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja.
A lomtalanítás időpontját a lakók döntése (pl.: közgyűlési határozat) alapján- a közös képviselő egyezteti a Területi Szolgáltatóval.
A közös képviselő köteles a házhoz menő lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodni. Akadályoztatása esetén, megbízottról köteles gondoskodni, melyről előzetesen köteles írásban tájékoztatni Társaságunkat név, cím, telefonos elérhetőség megadásával. A lomtalanítás lebonyolítását követően az ingatlanhasználónak a lomhulladék Területi Szolgáltató általi átvételét aláírásával igazolnia kell
Nem tartozik a házhoz menő lomtalanítás körébe, így nem kerül elszállításra:
- a veszélyes hulladék
- az elektromos, elektronikai készülék
- a nem emberi fogyasztásra szánt állati eredetű melléktermék és hulladék, valamint az elhalt állatok tetemei
- a mezőgazdasági és ipari hulladék
- az építési, bontási hulladék
- a hulladékká vált gépjárművek, valamint azok alkatrészei
- a rendszeres szemétszállítás körébe tartozó háztartási hulladék
- zöldhulladék
Lomtalanítási menetrend
Hétfő |
Kedd |
Szerda |
Csütörtök |
Vasárnap |
Szőreg |
Baktó Baktói kiskertek |
Északi városrész |
Gyulatelep Dorozsma |
Belváros: |
A megadott napok tájékoztató jellegűek, a hatékony munkavégzés szempontjából a változás jogát fenntartjuk.
Az önkormányzattal egyeztetett évi egyszeri időpontban lehetséges a szolgáltatás igénybevétele a következő településeken:
Balástya, Csengele, Ferencszállás, Kelebia, Kistelek, Klárafalva, Kübekháza, Nagyér, Pusztaszer, Tompa.
Köszönjük Önnek, hogy együttműködésével részt vállal a környezetünk megóvásában, annak érdekében, hogy a háztartásában feleslegessé vált használati tárgyak, eszközök megfelelő helyre kerüljenek.
Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.
„Közös ügyünk a környezetünk!”