Hírek

2025
03
febr.

Fontos közlemény a MOHU ÁSZF módosulásáról!

Tájékoztatjuk a tisztelt lakosságot, hogy a MOHU (MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zártkörűen Működő Részvénytársaság) Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) 2025. március 1-jétől módosulnak.

(Elérhető: https://mohu.hu/document-library/626/aszf-kozszolgaltatasi-resztevekenyseg-hatalyos-2025-marcius-1-tol.pdf)

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szüneteltetésének igazolására vonatkozó szabály is változik az alábbiak szerint:

  1. Szüneteltetés kezdeményezése:
  • A szolgáltatás szüneteltetését egyéni előfizetők kérelmezhetik írásban, legalább 30 nappal a tervezett szüneteltetés előtt.
  • A szüneteltetés legalább 60 napra, de legfeljebb egy évre szólhat, amely meghosszabbítható maximum újabb egy évre, ha az előfizető ezt időben jelzi és leigazolja az előző, lejárt szüneteltetési időszakot. Szüneteltetés egy számlázási ciklusban (negyedév) csak egyszer kérelmezhető.
  • Ha nem kéri a szüneteltetés meghosszabbítását, akkor a szolgáltatás automatikusan újraindul a korábbi feltételekkel.

  1. Ingatlan használaton kívüliségének igazolása:

FONTOS ÚJ SZABÁLY!

  • A szüneteltetés lejártát követő 30 napon belül igazolnia kell, hogy az ingatlan a szüneteltetés alatt nem volt használatban.
  • Ezt a Területi Szolgáltatónál teheti meg, bemutatva egy nullás számlát a víz- vagy villamosenergia-fogyasztásról, vagy egy igazolást a szolgáltatótól, amely minimális fogyasztást mutat.
  • Minimális fogyasztásnak számít legfeljebb 0,5 m³/hó vízfogyasztás és legfeljebb 50 kWh/hó villamosenergia-fogyasztás.
  • Ha nem igazolja az ingatlan használaton kívüliségét, akkor a szüneteltetés időszakára visszamenőleg ki kell fizetnie a hulladékgazdálkodási díjat.
  • A 2025. március 1-jén életbe lépő új Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) kedvezőbbek az ügyfelek számára, ezért a már megkezdett szüneteltetésekre is az új szabályok vonatkoznak.

Társasházakat, lakásszövetkezeteket, továbbá közös gyűjtőedényt használó közösségekre vonatkozó szabályok :

Előfizetés típusok

  • Közösségi előfizetés (társasházak, lakásszövetkezetek):
  • Ha Ön társasházban vagy lakásszövetkezetben lakik, és a lakóközösség közös gyűjtőedényt használ, akkor a társasház/lakásszövetkezet minősül ingatlanhasználónak.
  • A hulladékszállítási díjat a társasház/lakásszövetkezet fizeti, és a lakóközösség dönt a díj elosztásáról.
  • A szolgáltatás igénybevételét a közös képviselő intézi.
  • Az igénybejelentésben Társaságunk felé csak a gyűjtőedények méretét és számát kell feltüntetni. az egyes ingatlanok tulajdonviszonyaiban bekövetkezett változással és a belső felosztás módosításával kapcsolatban a társasháznak nincs bejelentési kötelezettsége a Területi Szolgáltató felé, figyelembe véve, hogy a szerződött fél Társasházi, Lakásszövetkezeti Közösségi Előfizető;

  • Közös gyűjtőedényt használó közösségek(olyan több lakásos/albetétes ingatlanok, ahol nincs közös képviselő, de közös hulladékgyűjtő edényeket használnak)
  • A közösség tagjai együttesen minősülnek ingatlanhasználónak.
  • Ki kell jelölniük egy képviselőt, akit írásban be kell jelenteni a Társaságunknak.
  • A számlát a MOHU a bejelentett képviselőnek állítja ki.
  • A számlakiállításhoz a közösségnek egy közös tulajdonosi nyilatkozatot kell küldenie a Társaságunknak.

  • Egyéni előfizetés (társasházak, lakásszövetkezetek):
  • Lehetőség van egyéni előfizetésre is, ha a társasház 6 lakásnál kevesebb albetéttel rendelkezik, és Ön saját gyűjtőedényekkel rendelkezik, és a társasház/lakásszövetkezet közgyűlési határozatban engedélyezi azok elhelyezését.

Díjszámítás társasházaknál:

  • A díj számítása a társasház által bejelentett űrmérték alapján történik.
  • Ha a társasház nem tesz eleget bejelentési kötelezettségének, akkor a díjat az alapító okiratban szereplő lakások száma és a feltételezett hulladékmennyiség (80 liter/lakás) alapján kerül kiszámításra.

Kérjük, hogy a részletes szabályozással kapcsolatban tájékozódjanak a MOHU honlapján vagy a Területi Szolgáltatónál.

Közleményünk célja, hogy a lakosságot tájékoztassuk a legfontosabb változásokról, és segítsük a hulladékgazdálkodási szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést.

Kérjük, hogy figyelmesen olvassák el a közleményt, és szükség esetén keressék fel a Ügyfélszolgálati Irodánkat, vagy hívják call-centerünket (62/777-177) további információkért.

Együttműködésüket köszönjük!


Vissza a hírekhez

Elérhetőségeink

Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.

Elérhetőségeink
  • 6728, Szeged, Városgazda utca 4.
  • E-mail: hulladek@szegedihulladek.hu
  • Edényátvétel:
    • Hétfő, Kedd, Szerda: 8:00-15:00
    • Csütörtök: 7:00-19:00
    • Péntek: 8:00-13:00
    • Szombat, Vasárnap és Ünnepnapokon ZÁRVA
    Ügyfélszolgálati iroda
    6720, Szeged, Stefánia 6.
  • Tel: 62/777-177
      • Hétfő, Kedd, Szerda: 8:00-15:00
      • Csütörtök: 7:00-19:00
      • Péntek: 8:00-13:00
      • Szombat, Vasárnap és Ünnepnapokon ZÁRVA

Hulladékudvar időpontfoglalás és lomtalanítás zöld száma
Tel: 80/180-480
Fogyasztóvédelmi referens, panaszkezelés, integritás bejelentés

Regionális Hulladékkezelő Központ

Elérhetőség
  • 6728, Szeged, Komposztáló út 4-6 (Sándorfalvi útról nyílik)
  • Tel: 62/777-272

 

Bankszámlaszám
Raiffeisen Bank Zrt 12001008-01561765-00100008
Külföldi utalás esetén (IBAN): HU 79
Nyitvatartás
  • Hétfőtől Péntekig: 6:00-22:00
  • Szombaton: 6:00-14:00
  • Vasárnap és ünnepnapokon: zárva

    Utolsó gépjármű fogadása a zárás előtt 30 perccel.

    Az itt üzemelő hulladékudvar nyitvatartása eltérő, tájékozódjon a honlapunkon található térkép segítségével!

Szeged Város oldala Sasmob Szeged Szegedi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. Facebook oldala