Hírek
Tájékoztató iskolai papírgyűjtésről
A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU) továbbra is lehetőséget biztosít az oktatási intézményekben történő papírhulladék gyűjtésre. Az oktatási intézmények a MOHU szerződött alvállalkozóitól tudják megrendelni a gyűjtési igényt.
A papírhulladékért fizetett ösztönző és kompenzációs díjak a MOHU holnapján érhetőek el a Média/Dokumentumtár Árak menüjében:
https://mohu.hu/media/dokumentumtar#pickedCategory=123 (Figyelem a lista havonta frissül!)
Az intézmények illetékesei két eltérő folyamat közül választhatnak a papírhulladék gyűjtésének és elszállításának megszervezésére, attól függően, hogy
- alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként, illetve,
- magánszemélyként rendelik meg a szállítási tevékenységet.
- Gyűjtés megszervezése alapítványként vagy saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményként:
Az oktatási intézmények alapítványainak, valamint a saját adószámmal rendelkező oktatási vagy nevelési intézményeknek első lépésként a MOHU elektronikus ügyintézési felületén, a Partner Portálon szükséges regisztrálnia.
A regisztráció során a papírgyűjtésnek megfelelő cikket szükséges megadni: papír hulladék vegyes ömlesztett iskolai GYP. Ezt követően a portálon a cikkekhez lehetőség lesz szolgáltatót kiválasztani. Az edényzet méretét a kiválasztott szolgáltatóval szükséges egyeztetni. A hulladék elszállítását szintén a Partner Portálon kell majd rögzíteni, megrendelni.
Mivel a papír hulladékok ezen része a Kiterjesztett Gyártói Felelősségi (EPR) rendszerbe tartozik, ezért a begyűjtés költségét az EPR gyártók fedezik, a hulladékbirtokos (gyűjtést/szállítást megrendelő) ezért díjat nem fizet.
A papírgyűjtés során összegyűjtött papírhulladékért az intézmények a MOHU Zrt-től a MOHU honlapon szereplő kompenzációra lesznek jogosultak, melyet a regisztráció során megadott számlaszámra teljesít a MOHU az ÁSZF-ben rögzítettek szerint.
A regisztráció menetével kapcsolatos tájékoztató a MOHU weboldalán érhető el: https://mohu.hu/nem-lakossagi-ugyfelek/gazdalkodo-szervezetek-es-intezmenyek-regisztracioja További felmerülő kérdésével kapcsolatban – például önszámla kiállítás kérdése - felveheti a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal írásban, vagy hétfőtől péntekig 9 és 17 óra között telefonon is (+36 1 776 7770).
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben már rendelkezik MOHU Partner Portál regisztrációval és hulladékbirtokosi szerződéssel más hulladékok tekintetében (pl.: használt sütőolaj, elem), abban az esetben a fenti cikkel ki tudja bővíteni a meglévő szerződését. Ellenkező esetben online szerződést kell kötnie.
- Gyűjtés megszervezése magánszemélyként
A gyűjtésben az oktatási intézmény által delegált szülő(k) magánszemélyként is részt vehetnek, ebben az esetben a gyűjtési igényt szintén a gyűjtésben területileg illetékes intézményi szolgáltató felé kell jelezniük, aki megszervezi a gyűjtési folyamatot.
Ez esetben a delegált magánszemélyek részéről MOHU Partner Portál felületén külön regisztráció elvégzése nem szükséges.
Az átvett papírhulladékok ellenértékét - ösztönző formájában - a MOHU alvállalkozója, azaz a gyűjtést végző szolgáltató fizeti ki. (Cikk: 'papír hulladék vegyes iskolai gyűjtésből’)
A papírgyűjtésben illetékes szolgáltatók listája megyei bontásban, elérhetőségekkel a MOHU honlapján érhető el: https://mohu.hu/file/documents/0/0135/iskolai_papirgyujtes.pdf
A gyűjtésben részt vevő szolgáltatók mind a két típusú megrendelés esetén segítséget nyújtanak az érdeklődő intézményeknek. Kérjük forduljanak hozzájuk bizalommal!
Vissza a hírekhez